Hírek
Ipsos - Atmedia kutatás: a reklámok szerepe a korlátozás ideje alatt
Az Atmedia az Ipsos segítségével kvalitatív kutatást végzett a reklámfogyasztásról 2020. április 14-17. között. Az eredményekből kiderül, hogy a lakosság mai, speciális élethelyzetében a reklám szerepe a korábbiakhoz képest átértékelődött, és olyan insightok is kapcsolódnak hozzá, mint például az élet folytathatósága, a csökkenthető kiszolgáltatottság vagy az összefogás és a biztonság.Sok elemzés és kutatás látott már napvilágot a megváltozott médiafogyasztási és vásárlási szokásokról, és az Atmedia most a fogyasztók reklámokhoz való viszonyáról is érdeklődött. A kutatást megelőzően ügyfelünk hipotézise az volt, hogy ebben a kiélezett piaci helyzetben a korábbinál hangsúlyosabban jelennek meg a különböző médiumok - TV, online, rádió - fogyasztásával kapcsolatos insightok.
A céloknak leginkább megfelelő módszernek az online fórum bizonyult, ahol a megkérdezetteknek lehetőségük volt átgondolni és alaposan, bőven kifejteni a válaszaikat, kifejezni a gondolataikat, valamint egymást is stimulálhatták a beszélgetés során. A fórumbeszélgetés 2020. április 14-17. között négy napig tartott, amelynek 28 fő, 18-59 év közötti résztvevője volt. A kutatás vezetője Balogh Sára, az Ipsos kvalitatív kutatási igazgatója volt.
A kutatás főbb következtetései fogyasztói idézetek formájában: